Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dizzy’s botanic picture diary: LowLife autoWW / DR60 / Spectrabox Pro 150W
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Week 6
IMG_1767.jpg Schema.jpg
De plantjes groeien nog door in de hoogte. Om alles goed te belichten heb ik de lamp op 40cm gehangen. Gezien ze de voorbije week 2 serieuze gietbeurten kregen (ze nemen alsmaar meer water op) heb ik gisterenavond grondPh en EC nog eens gecheckt: Ph 6.8, EC 1.8
De geur neemt stilaan toe, de bloei komt eraan.. Bij volgende gietbeurt krijgen ze er green sensation bij.
De vliegjespopulatie in mijn tentje is niet toegenomen. Dat probleem lijkt voorlopig onder controle, waarschijnlijk 'dankzij' de iets te lage temperatuur. Volgende week gaan de nematoden in de grond en hang ik vangstrips om er voor eens en voor altijd komaf mee te maken. Nadien mag de verwarmingsmat erin.
Net voor de bloei heb ik enkele van de laagste bladeren weggeknipt. Deze vingen toch geen licht meer, en ze beletten de zijtakken om aan het oppervlak te komen. Nu staan de meisjes mooi luchtig en hebben alle zijtakken meer ruimte & licht om door te groeien.
IMG_1758.jpg IMG_1761.jpg
IMG_1764.jpg IMG_1768.jpgLast edited by dizzy84; 20 December 2010, 18:40.Jupiler. Ethanolverslaafden weten waarom.
Comment
-
Week 9IMG_2200.jpg IMG_2206.jpg
Ondertussen heb ik de nieuwe voeding voor de Spectrabox ontvangen.
In de Spectrabox 150 Pro zitten 3 van die bakjes. Ik heb ze een voor een vervangen door de nieuwe voeding en getest, maar de middenste blauwe strook blijft uit.
Ik hoop dat ik de bloei mag uitdoen alvorens hem terug te sturen naar de winkel. To be continued..
Tenslotte heeft wietzaadjes.nl me 1 zaadje naar keuze opgestuurd ter compensatie van de autoflower vergissing. Voor een volgend kweekje ligt hier nu een fem Sensi NL5 x H zaadje klaar. MerciJupiler. Ethanolverslaafden weten waarom.
Comment
-
Week 10
Eindelijk is de bloei aangebroken
Hier de eerste macro's van de topjes
IMG_2261.jpg IMG_2248.jpg IMG_2240.jpg
Het nadeel van zo laat te verpotten is een te lage grondEC. Ik heb de nieuwe grond op voorhand gegoten met de gebruikelijke mix Plagron Bloom & Green Sensation, maar dit bleek na meting duidelijk niet genoeg.
Ik probeer de EC asap naar 2.1 te brengen bij volgende gietbeurten. PH is mooi 6.5
De plant groeit nog stevig door, ze meet nu 80 cm. Er is nog maar 30 over in de hoogte, de lampen hangen zo hoog mogelijk. Om de groei van de de hoofdstam wat te remmen heb ik ze met elastiekjes aan een stok gespannen.
IMG_2278.jpg IMG_2281.jpg IMG_2291.jpgJupiler. Ethanolverslaafden weten waarom.
Comment
Comment